První kroky v síti

Dobrý den!


Jsme rádi, že jste byli úspěšní a propracovali se k tomuto návodu.
Tento návod Vás provede procesem prvního přihlášení od A až po Intranet, kde budete následně pokračovat 🙂

Zaznamenáte-li při procházení návodu jakékoliv problémy nebo máte-li nápad jak tuto cestu zjednodušit, prosím, sdílejte s námi, prosím, Vaši zkušenost na helpdesk@zemedelka-opava.cz . Budeme rádi za každou zpětnou vazbu.

Nyní si projděme další úkony, které je potřeba udělat po Vašem nástupu.

Prosím, čtěte pozorně, ať vám neunikne žádný důležitý detail.

Postup pro první přihlášení uživatele


Proces prvního přihlášení sestává z následujících bodů:

  1. první přihlášení k Office 365 + změna prvotního hesla
    -> Zde se s tímto návodem přihlásíte do Intranetu a budete pokračovat k bodům 2 a 3 popsaným tam.
  2. přihlášení ke Google Workspace
  3. seznámení se s důležitými IT návody
  • Prosím, nepřeskakujte kroky, pořadí je velmi důležité dodržet.
  • Je velice důležité, abyste všechny zde uvedné kroky provedli a to nejpozději do 14 dní od svého nástupu.
    • ​​​​​​​Neprovedení registrace bude považováno za nesplnění studijních / pracovních povinností.

​​​​​​​​​​​​​​I) První přihlášení k Office 365

  • Otevřete si v prohlížeči webovou stránku https://office.com​​​​​​​​​​​​​​
  • Zvolte „Přihlásit se“:
  • Vyplňte své prvotní uživatelské jméno a heslo, které jste obdržel(a) v obálce či v SMS.
  • V případě, že procházíte registračním procesem zpětně (tzn. už na MSŠZe nějakou dobu studujete či pracujete a dáváte si zpětně dohromady přihlašovací údaje), využijete své dosavadní heslo do počítače nebo e-mailu.
    • Pokud Vám heslo nefunguje, změnil(a) jste si pravděpodobně historicky heslo pouze v Gmailu (v minulosti nesynchronizoval hesla zpět do Microsoft účtu – v současnosti je již tato možnost změny hesla zablokována) a zapomněli jste své původní. Kontaktujte, prosím, třídního učitele (žáci) nebo helpdesk (zaměstnanci).
  • Jste-li požádán(a), abyste změnil(a) své prvotní heslo, učiňte tak, prosím.
  • Pozor při tom na zásady bezpečnosti hesla.​​​​​​​
    • MUSÍ OBSAHOVAT:
      • min. 14 znaků
      • maximum není omezeno
      • min. 3 ze 4 kategorií:
        • malá písmena
        • velká písmena
        • číslice
        • speciální znaky
    • NESMÍ OBSAHOVAT:
      • část uživatelského jména
      • jméno
      • příjmení
      • jakékoliv roky
  • V případě, že potkáte následující chybu….

…není třeba na nic čekat. Jedná se o programátorskou chybu v přesměrování na portálu Microsoft Office 365.

  • Přejděte znova přímo na adresu https://office.com​​​​​​​ – nikoliv tlačítkem zpět, ale zadáním adresy do adresního řádku prohlížeče.
  • Stejně jako v prvním kroku zvolte „Přihlásit se“ a přihlaste se. Tentokrát už novým heslem.
  • Ke každému přihlášení je vyžadován druhý ověřovací faktor, tzn. SMS kód (doporučeno) – nepřihlásíte se tedy do doby, než zadáte ověřovací kód z SMSky. ​​​​​​​Tyto údaje jsou vyžadovány proto, aby Vám nikdo nemohl napadnout Váš účet.​​​​​​​
  • Tyto údaje Vám rovněž poslouží k tomu, abyste si mohl(a) v budoucnosti obnovit pomocí těchto údajů heslo v případě, že jej zapomenete, a to i bez pomoci správců sítě (self-service password reset).
  • Chovejte se ke svým přihlašovacím údajům jako k údajům k bankovnímu účtu – jsou jen vaše.
  • ​​​​​​​V případě, že budete vyzváni k přihlášení, aniž byste jej sami provedli, nepotvrzujte jej, kódy nikomu nesdělujte, ani jakkoliv nepřeposílejte.
  • ​​​​​​​​​​​​​​Jste-li požádán(a), abyste vyplnil(a) doplňující údaje k účtu, vyplňte, prosím:​​​​​​​
    • své soukromé mobilní číslo​​​​​​​
    • svůj soukromý e-mail
      ​​​​​​​
  • Jako obnovovací kontakty zvolte takové telefonní číslo a takový e-mail, abyste měli obě tyto ověřovací metody funkční i za 3 roky, když je budete náhodou po zapomenutí hesla potřebovat.
  • ​​​​​​​První krok ověření telefonního čísla slouží k registraci dvoufaktorového ověření (SMS pro přihlášení):
  • Klikněte na Další, opište kód z SMS a dokončete registraci telefonního čísla pro dvoufaktorové ověření.
  • Je nám líto, ale Microsoft má trošku nešťastně nastaven proces prvotní registrace, takže budete muset po registraci telefonního čísla provést ještě jednou prakticky to samé, tentokráte ale pro službu pro samoobslužné obnovení hesla. Kdybyste jej náhodou v budoucnu zapomněli, obnovit si jej můžete zadáním dvou kódů – z SMSky a ze soukromého e-mailu.
  • Nelekněte, že uvidíte stejnou obrazovku podruhé:
  • Telefon je již předvyplněn. Stačí tedy ověřit kód z SMSky a následně dokončit registraci e-mailu.
  • Opište ověřovací kód z SMSky do formuláře:
  • Otevřete svůj soukromý e-mail a opište nebo zkopírujte ověřovací kód.
Vzor ověřovacího e-mailu
  • Dokončete registraci druhého ověřovacího faktoru.
  • Pokud se stránka nenačte automaticky, přihlaste se opět přes portál https://office.com (opět nemačkat zpět, ale vepsat přímo do adresy) a ověřte, že se můžete přihlásit svým novým heslem.​​​​​​
  • Na sdílených počítačích neukládejte své přihlášení a nezapomeňte se vždy po skončení práce bezpečně odhlásit!
  • V tento okamžik máte již téměř vyhráno. Zbývá zkontrolovat pár jednoduchých věcí.
  • Takto vypadá domovská obrazovka Office 365 v případě, že nemáte přiřazenou žádnou softwarovou licenci:
  • Takto vypadá domovská obrazovka Office 365 v případě, že máte licenci korektně přiřazenou (a zapnutý tmavý režim):
  • Pokud nemáte portál úplně prázdný, jako na světlém obrázku výše, zkontrolujte si, zda licence, kterou máte přiřazenou, je ta správná.
  • Upozorňujeme, že nemusíte nutně vidět všechny služby – přiřazení služeb se liší u různých skupin uživatelů (zaměstnanci × žáci).
  • Pokud nemáte přiřazenu licenci Microsoft 365 A3 nebo máte-li portál úplně prázdný, reklamujte nám, prosím, po dokončení zbytku návodu, špatné přiřazení licence e-mailem na helpdesk@zemedelka-opava.cz.

V tento okamžik máte již plně přístupný školní intranet.

  • Na intranet se dostanete:
  • Prosím, přejděte nyní na intranet a navštivte sekci Návody -> Důležité návody -> První kroky v síti a pokračujte v návodu od této zprávy dále.